Een belletje naar een zakenpartner, even overleggen met een collega op een andere locatie of een telefoontje beantwoorden van een klant. Zakelijke telefonie op maat is nog steeds ontzettend populair. Natuurlijk wil je wel zeker zijn van een goede verbinding en een eerlijke prijs voor je abonnement. Daarom is het goed om dieper in te duiken op de mogelijkheden van zakelijk bellen in de huidige tijd.
Vroeger ging zakelijk bellen vooral via de vaste lijn, maar inmiddels hebben we allemaal minimaal één mobiele telefoon. Vaak komt daar nog een tweede exemplaar bij, die veelal door de baas wordt betaald. Een zakelijke telefoon puur voor het bellen is overigens niet de enige optie om contact te leggen met je team. Zo kun je inmiddels alweer een hele tijd gebruikmaken van VoIP-telefonie en beeldbellen.
De grenzen voorbij: Meer dan traditioneel bellen met zakelijke telefonie
Smartphones voor zakelijk gebruik zijn ontzettend handig, want hiermee kun je veel meer dan alleen ouderwets bellen. Zo kun je er apps op installeren waarmee je kunt inloggen op het werk, je rooster kunt bekijken, je digitale loonstrookjes kunt controleren of wijzigen en waarmee je eenvoudig toegang krijgt tot bepaalde diensten binnen het bedrijf. Daarnaast bieden ze ook extra veel mogelijkheden voor contact met je collega’s of zakelijke relaties. Installeer bijvoorbeeld Teams en maak gebruik van innovatieve opties bij het bellen. Zo weet je altijd of je collega’s op dat moment beschikbaar zijn en hoef je nooit meer iemand te storen tijdens een belangrijke vergadering of een dringend werkoverleg.
Klantenservice naar een hoger niveau met slimme telefonie
Ook op het gebied van klantenservice vormt zakelijke telefonie op maat de ideale oplossing. Dankzij de vele extra opties van slimme telefonie zorg je ervoor dat er altijd iemand klaarstaat om de vragen van klanten te beantwoorden. Dit zorgt ervoor dat mensen positiever zullen staan ten opzichte van jouw organisatie en maakt dat ze zich meer gewaardeerd voelen.
Klanten willen het gevoel krijgen dat ze echt gehoord en gezien worden en dat jouw bedrijf echt alles doet om hun problemen op te lossen. Jouw medewerkers kunnen via slimme zakelijke telefonie overigens ook zien hoe vaak een klant al heeft gebeld. Dit biedt nog meer mogelijkheden voor een persoonlijke aanpak richting de klant.
Samenwerking en team communicatie versterken
Uitgebreide mogelijkheden voor bellen en videobellen versterken de communicatie binnen het team en zorgen ervoor dat de processen binnen het bedrijf nog soepeler lopen. Je medewerkers kunnen altijd bij elkaar terecht en kunnen zo ook nog eens optimaal samenwerken.
Kosten besparen en de ROI optimaliseren
Ben je op zoek naar een goede aanbieder voor zakelijke telefonie? Dan is het slim om meerdere providers met elkaar te vergelijken. Kijk hierbij zowel naar de prijs als naar de geboden opties. Zo kun je bij diverse providers kiezen voor zakelijke telefoonabonnementen op maat. Je bepaalt zelf welke data- en belbundels je medewerkers krijgen en kunt heel handig kiezen voor één einddatum voor alle contracten. Uitbreiden of juist inkrimpen is zo geregeld. Ook kun je eenvoudig kiezen voor internationale bundels, wat ontzettend handig is als je veel zaken doet met buitenlandse bedrijven of vaak zakelijk reist.