Van stoepborden tot dropflags: alles over reclamemogelijkheden voor jouw winkel

Voor bedrijven zijn de reclamemogelijkheden tegenwoordig bijna eindeloos. Waar je vroeger alleen kon adverteren in lokale kranten, tijdschriften of in de plaatselijke supermarkt, kan je nu met een paar muisklikken over heel de wereld adverteren. Wil jij een advertentie op Times Square hebben? Geen probleem! Natuurlijk kan je het ook kleiner en lokaal aanpakken. In dit artikel bespreken we een aantal manieren waarop jij als ondernemer reclame kan maken voor jouw producten of diensten.

Hangborden

Één van de meest voor de hand liggende manieren om reclame te maken voor fysieke winkels is een hangbord. Een hangbord hangt een stukje los van de gevel en geeft vaak het logo aan beide kanten weer. Hierdoor is het voor voorbijgangers makkelijk om jouw winkel te vinden. Daarbij is het nóg een manier om jouw merk weer even onder de aandacht te brengen. Misschien trek je er niet meteen nieuwe klanten mee aan, maar jouw winkel en merk zit wel weer even in hun gedachten.

In plaats van een hangbord dat los van de gevel boven het wandelpad hangt, kan je er ook voor kiezen om het logo aan de gevel te laten bevestigen.

Standaard hangborden worden met een systeem aan de gevel bevestigd. Klinkt dit iets té permanent of wil je een tijdelijke actie op de vlag weergeven? Kies dan voor raamvlaggen. Deze worden met zuignappen bevestigd op de winkelramen en zijn binnen no-time te verwijderen.

Stoepborden

Deze vorm van reclame zie je ontzettend veel. Stoepborden zijn, zoals de naam al suggereert, borden die je op de stoep zet. Sommige winkels kiezen ervoor om hier hun merk op weer te geven, andere winkels laten hun wekelijkse aanbiedingen zien op een stoepbord. Voor restaurants is het een handige manier om hun weekend special of nieuw drankje met een foto aan te bieden. Het nadeel van stoepborden is dat ze in sommige smalle dorpsstraatjes weleens in de weg kunnen staan. Bekijk dus voordat je een stoepbord aanschaft altijd of er genoeg ruimte is voor een reclamebord voor de gevel.

Sandwichborden

Deze borden worden vaak rond lantaarnpalen of verkeerspalen bevestigd. Een sandwichbord bestaat uit twee borden die worden bevestigd met tiewraps. Deze borden zijn ideaal voor reclame langs een autoweg of fietspad. Doordat sandwichborden vaak groot zijn (abri afmeting) kan je er een opvallende advertentie op plaatsen die ook op een hogere snelheid nog te lezen is.

Sandwichborden kunnen worden gebruikt voor reclame op de lange termijn, maar ook voor tijdelijke acties, zoals weekenddeals of acties rond de feestdagen. Je kan de borden namelijk makkelijk verwijderen en eventueel bewaren voor volgende jaren.

Dropflags

Dropflags, ook wel bekend als druppelvlaggen, zijn vlaggen van opvallend formaat die in een voet staan. Deze vlaggen worden vaak gebruikt door bedrijven tijdens evenementen en beurzen. Een opvallende manier om je logo en merknaam weer te geven! Vaak zijn dropflags erg licht van gewicht en makkelijk op te rollen, waardoor het hét ideale promotiemateriaal is voor op locatie.

Eindeloze mogelijkheden

De mogelijkheden voor reclame zijn praktisch eindeloos. Bedenk voordat je een vorm kiest goed waar je reclame voor wil maken, of de reclame tijdelijk is en op welke locatie de reclame wordt geplaatst.

Total
0
Shares
Previous Article

De beste manieren om inzicht in je bedrijfsfinanciën te krijgen

Next Article

Het oprichten van een besloten vennootschap in Amsterdam

Related Posts